هفت ایده ی آسان برای عکاسی از نوزاد

مقاله هفت ایده ی آسان برای عکاسی از نوزاد که توسط آتلیه کودک سروش تهیه و تنظیم شده شمارا راهنمایی می کند تا با استفاده از ایده های جالب و سهل الوصل بتوانید عکس های خوبی از نوزاد خود ثبت کنید، در ادامه با ما همراه باشید.

این هفت ایده ی عکاسی نوزاد را امتحان کنید تا لحظات خاص را ثبت کنید:

  1. اولین روز در بیمارستان: زیاد به این که دوازده ساعت بعد از زایمان ظاهرتان چطور است فکر نکنید. هیجان تجربه ی در آغوش گرفتن نوزادتان هر گونه اثر خستگی را از چهره ی شما پاک خواهد کرد. این لحظات را در عکس ها ثبت کنید. اطمینان حاصل کنید که نه فقط اولین لحظات فرزندتان با شما بلکه اولین لحظات او با پدرش، با پدربزرگ و مادربزرگش و دیگر آشنایان هم ثبت می شود.هفت ایده ی آسان برای عکاسی از نوزاد

    هفت ایده ی آسان برای عکاسی از نوزاد

  2. عکس هایی با برادر یا خواهر بزرگتر: اگر این نوزاد فرزند دوم یا سوم شماست مطمین باشید که از اولین ملاقات خواهر و برادر ها یش با او هم عکس می گیرید. چه چیزی شیرین تر از خیره شدن یک خواهر یا برادر بزرگتر به خواهر یا برادر کوچکتر قنداق شده اش است؟ دیدار با نوزاد جدید قطعاً یکی از ماندگارترین خاطرات فرزند بزرگترتان خواهد شد و این، به ثبت شدنش با دوربین شما هم بستگی دارد.
  3. شیر دادن و دیگر کارهای مربوط به نوزاد: شما زمان زیادی را صرف شیر دادن و تکان دادن نوزادتان خواهید کرد. این لحظه های آرام، عزیز و گرانبها هستند و درست مثل اینکه برای عکس های مادر و فرزندی ساخته شده اند. از یک عکاس که مشتاق است وقتی مشغول کارهای فرزندتان هستید از شما عکس های زیادی بگیرد کمک بخواهید. وقتی که در حال شیر دادن یا تکان دادن نوزادتان هستید دوربین و عکاس را نادیده بگیرید. با این کار  عکس ها به شکل یک نگاه پنهانی به فعل و انفعالات بین شما و فرزندتان به نظر می رسند.هفت ایده ی آسان برای عکاسی از نوزاد

    هفت ایده ی آسان برای عکاسی از نوزاد

  4. لحظه های مشترک با پدر: عکس هایی از برقراری ارتباط پدر با فرزند تازه متولدشده تان هنگامی که شیشه ی شیر را برای او نگه داشته یا در حال نوازش کردن اوست بگیرید. هرگز برای آواز خواندن برای فرزندتان زود نیست! وقتی که پدر برای فرزندش یک شعر قدیمی کودکانه را می خواند زود یک عکس از آن ها بگیرید.
  5. جزئیات لطیف را از دست ندهید: فرزند شما به سرعت رشد می کند اما شما می توانید خاطره ی نوزاد تازه متولد شده ی دوست داشتنی تان را از طریق عکاسی ثبت کنید؛ کار آسانی است تا همانطور که عکس های تمام قد از او می گیرید چند تا عکس هم از نزدیک از ده انگشت کوچولوی پا، ده انگشت نازک دست، دو گوش کوچولو و یک بینی به اندازه ی دکمه ی او  بگیرید.هفت ایده ی آسان برای عکاسی از نوزاد

    ایده عکاسی نوزاد

  6. یک قنداق با نمک همراه با سبدها و کاسه ها: آیا لک لک فرزندتان را برای شما آورده است؟ پس ورود او را به وسیله ی قنداق کردنش با یک پتوی کتان و قرار دادن او در یک سبد یا کاسه یا هر ظرف دیگری برای گرفتن یک عکس جدید جشن بگیرید.
  7. از وسایل تزئینی استفاده کنید: نوزاد تازه متولد شده تان یکی از انعطاف پذیر ترین سوژه های عکاسی شما خواهد بود. حالا وقت آن است که از وسایل بامزه استفاده کنید و تجربه کسب کنید. مثلاً می توانید خرس عروسکی دوران بچگی خودتان را در آغوش نوزادتان بگذارید. قبل از این که زیادی پر جنب و جوش شود خلاق باشید و لذت ببرید.

هفت ایده ی آسان برای عکاسی از نوزاد

آتلیه کودک ، آتلیه نوزاد و آتلیه بارداری سروش

این مطلب توسط تیم تحریریه آتلیه کودک سروش تهیه و تنظیم شده است، لطفا در صورت انتشار آن حتما از لینک آتلیه کودک سروش استفاده نمایید.

عنوان اصلی :  7 Easy newborn photography ideas

منبع :  www.blog.motifphotos.com

مترجم : فاطمه ابراهیم زاده مقدم

تهیه و گردآوری : http://sorooshphoto.com